tiistai 13. marraskuuta 2012

Tästä minä nautin

Ajattelin tuoda pientä piristystä kuluvaan mediapyöritykseen. Viime vuosina on tullut tavaksi päivitellä Perussuomalaisten gallup- ja vaalituloksia. Tämä kaikki on vienyt huomion paljon järisyttävämmältä muutokselta. Seuratkaa punaista viivaa:




Tässä Teemu Lahtisen tekemä graafi:


Huomatkaa erityisesti Tampereen tulipunainen Pispala!




Ei voi kuin sanoa että SKDL, ei tule ikävä! Tästä minä nautin!


16 kommenttia:

Kumitonttu kirjoitti...

Otetaanpa vuoden 1954 vaalit:
SDP (54 paikkaa) ja SKDL (43) eli 97 paikkaa.

Otetaanpa vuoden 2007 vaalit:
SDP (45), Vas (17) ja Vihr (15) eli 77 paikkaa.

Samaan aikaan muut puolueet ja erityisesti Kok on tullut niin paljon vasemmalle, että nykyeduskunnassa vasemmistolla on pyörein luvuin 150 paikkaa.

Että en nyt valitettavasti kyllä jaksaisi juhlia aiheesta. Ikävä kyllä.

Internet Mies kirjoitti...

Kyllä huonoinakin aikoina pitää osata piristää itseään, enkä näe tähän parempaa keinoa kuin vanhan kunnon SKDL:n ja sen perillisen tappion.

Miltton Friidman kirjoitti...

Helkkari IMies, että elät menneessä.

Skodeleita ei ole ollut viimeisimpään kahteen vuosikymmeneen yhtään missään.

On kuitenkin ilon aihe, että ns. vakaumuksellinen vasemmisto on taantunut. Ihmiset huomasivat, että se ei pysty yhtään mihinkään.

Tilalle tietenkin on tullut vihreät ja vasemmalle kallellaan oleva kokoomus, ja niinkuin KT sanoi, niin niin 97 vs. 77 paikkaa + kokoomus = 159 paikkka vasemmistolla.

Olisi tavallaan osoitettava nykyäänestäjille, että "nykyvasemmisto" kannattaa niitä täysin samoja asioita kuin vakaumuksellinen, todella punainen vasemmisto 1970-luvulla.

Sen sijaan, että lipussa olisi SKP:n tai SKDL:n tunnus, on siinä tänä päivänä Kokoomuksen ruiskukka tai Vihreiden De Grönä.

Ja demarit tietysti on jatkanut kaikkien kunnon "kunta- ja kaupunki-ihmisten puolueena".

No, sitä saa mitä tilaa. Jos äänestäjät haluavat lisää vasemmistoa, niin lopulta oikeistopuolueistakin tulee vasureita.

Internet Mies kirjoitti...

Helkkari IMies, että elät menneessä.

Pientä piristystähän tämän vain piti olla ;)

Skodeleita ei ole ollut viimeisimpään kahteen vuosikymmeneen yhtään missään.

Päinvastoin, vielä tänäkin päivänä heitä löytää Vasemmistoliitosta, Vihreistä, SKP:stä (valitse mikä haluat), yliopistoista, kouluista, mediasta jne...

No, sitä saa mitä tilaa. Jos äänestäjät haluavat lisää vasemmistoa, niin lopulta oikeistopuolueistakin tulee vasureita.

... Ja tämä sitten on ollut sodanjälkeisen Suomen lopputulos. Ensimmäiset sosiaalivaltion paalut pystytettiin 40-luvun puolessa välissä SKDL:n ohjaamana, ja niistä vuosista on kauan. Ihmiset ovat oppineet elämään tässä järjestelmässä enkä usko mielen muuttuvan nopeasti.

Miltton Friidman kirjoitti...

Ihmiset ovat oppineet elämään tässä järjestelmässä enkä usko mielen muuttuvan nopeasti.

Olisi varmaan tuotava esille sitä, millainen Suomi oli ennen sotaa ja ennen vasemmiston aikakautta. Tuoda esille Suomen kultaista 1930-lukua jne.

Miltton Friidman kirjoitti...

Toisaalta suomalainen oikeisto on syyllistynyt siihen, että myös se on käyttänyt ev. lut. kirkkoa propagandaansa ja lakiuskonnon edistämiseen.

Miltton Friidman kirjoitti...

Ei kuitenkaan hyvältä näytä Suomen tulevaisuus. Hyvinvointivaltioon saattaisi juuri ja juuri olla rahaa, jos a) kristillinen moraali olisi voimissaan, ja b) PIIGS-maiden rahoittamiseen ei olisi lähdetty mukaan.

Nyttemmin vasemmistolainen kollektivismi ja inklusivismi rapauttaa ja demoralisoi yhteiskuntaa tehokkaasti. Miksi? Koska se ei pääsääntöisesti erota kieroon kasvaneita oksia muusta puunrungosta, vaan antaa niiden olla siinä kiinni. Se on liian sääliväinen ja sinisilmäinen sellaisia kohtaan, jotka käyttävät järjestelmää hyväksi.

Samoin euroseikkailu tulee kuivettamaan Suomen kassan tehokkaasti, mm. tänä vuonna 10 mrd euroa syömävelkaa.

No, ei muuta kuin kädet ristiin, ja toivotaan että käy kuten Danielille leijonien luolassa - että leijonat syövät pahikset, ja jättävät hyviksen henkiin.

Miltton Friidman kirjoitti...

Alkaa tässä itsekin uskoa Jumalaan, koska juuri muuta pelastusta ei näytä olevan näköpiirissä.

Anonyymi kirjoitti...

Suomen suuriruhtinaskunta vuosina 1809-1917 ja Suomen valtio vuosina 1917-1939 ei ollut mikään kaikenkattava besserwisseriläisyyden, kulttuurirelativismin, monikultturismin ja itseinhon omaksuma holhousvaltio. Tietyssä mielessä 1917-1939 Suomi oli itsenäisempi kuin ikinä sitä ennen tai ikinä sen jälkeen. Oli valtiolla tuolloin tehtäviä ja velvoitteita mutta se kykeni niistä selviytymään. Veroprosentit eivät ollet mahdottoman korkeita ja valtionvelka oli melko pieni, määrällisesti ja prosentuaalisesti.

Aika nuivia silloin oltiin jos käytetään nykykielistä termiä. Perinteisiä arvoja eli kotia, uskontoa ja isänmaata kannatettiin. Työntekoa ja ahkeruutta pidettiin hyveenä. Tuolloin luotiin ulkomaisia kontakteja ja haettiin ulkomaisia vaikutteita siltä pohjalta mikä toi eniten hyötyä. Ei siis harjoitettu mitään monikultturismia joka ihailee muita kulttuureja ja kansoja mutta vihaa omaa kansaa ja omaa kulttuuria.

Tiedemies kirjoitti...

Milttonilla ja muilla eurokriisistä panikoivilla on kyllä kumma fetissi. Raha on pelkkää paperia, jos rahamääräisistä eli nominaalisista sitoumuksista tulee liian raskaat, niin ne ne kuitataan pois painamalla rahaa tai vaihtamalla valuuttaa.

Ei kannata kovin paljon painoarvoa laittaa Pispalalle sinänsä, siinä on iso harha. Pispala oli työläiskorttelia perinteisesti, tontit ja tönöt olivat halpoja, se ei ollut edes kaavoitettua aluetta. Nykyisin se on täynnä suojelukohteina olevia vintage-puutaloja, joihin lakeja noudattavalla rehellisellä (eli oikeistolaisittain "tyhmällä vasemmistolaisella") ihmisellä ei ole varaa. Halvimmatkin kämpät ovat keskiluokan duunareiden statussymboleita. Tosin suurin osa niistä äänestää vihreitä tai vasemmistoliittoa.

Miltton Friidman kirjoitti...

Raha on pelkkää paperia, jos rahamääräisistä eli nominaalisista sitoumuksista tulee liian raskaat, niin ne ne kuitataan pois painamalla rahaa tai vaihtamalla valuuttaa.

Ja kun sille tielle lähdetään kerran tai kaksi, niin inflaatiokäyrän kasvu jyrkkenee loppua kohden kuin Weimarin Saksassa.

...lakeja noudattavalla rehellisellä (eli oikeistolaisittain "tyhmällä vasemmistolaisella") ihmisellä ...

Oi mitä romantisointia. Vielä kun olisit sanonut, että vasemmisto ja vasemmistolaiset ovat aina moraalisesti oikeassa ja erehtymättömiä.

Tiedemies kirjoitti...

...
äh, antaa olla.

Internet Mies kirjoitti...

Alkaa tässä itsekin uskoa Jumalaan, koska juuri muuta pelastusta ei näytä olevan näköpiirissä.

En ole tästä niin eri mieltä.

...
äh, antaa olla.


TM, mikset kirjoittaisi eurosta blogiisi?

Miltton Friidman kirjoitti...

En ole tästä niin eri mieltä.

Jossain eurokriisiä käsittelevän kirjoituksen kommenteissa törmäsin kommenttiin, jossa aina eurooppalaiset korostivat eurooppalaisen sosiaalivaltion hyviä puolia, ja dissasivat jenkkilää.

Mutta nyt tilanne näyttää kääntyneen Euroopassa, kun sosiaalivaltion tuottavuus- ja rahoituspulmat nousevat esiin. Tosin ei jenkkilässäkään niin hyvin mene.

---

Sosiaalivaltioiden elinikiä:

Neuvostoliitto, n. 70 vuotta
DDR, n. 40 vuotta
Sosialistinen Suomi, 1945-2020/2030?, n. 75-85 vuotta?

Näyttäisi siltä, että n. 70-80 vuoden rajapyykki on sosiaalivaltion maksimielinikä, siinä missä 250 vuotta on imperiumin elinikä (1600-luvun Espanja, 1800-luvun Britannia, 1900-luvun USA).

Sosiaalivaltio on siis jatkuvuudeltaan suurvaltaimperiumeja kehnompikin.

---

Euroopassa koetaan todennäköisesti:

1 Talouden alamäki 2012-2020
2 Talouden kriisiytyminen 2020-2030
3 Euroopan pakotettu yhdentyminen, totalitäriä 2030->

Toivotan IMies onnea. Kyllä se päivä sieltä vielä paistaa, hyvällä tuurilla saatamme olla itse näkemässä sen, kun kukaan Euroopassa ei halua kuulla halaistua sanaa sosiaalivaltiosta.

Tiedemies kirjoitti...

Kirjoittaisin Eurosta mielelläni omaan blogiini, mutta asia vaatii sen verran tarkkuutta ja huolellisuutta, että minulla ei työkiireiden vuoksi ole aikaa.

Miltton Friidman kirjoitti...

Kirjoittaisin Eurosta mielelläni omaan blogiini, mutta asia vaatii sen verran tarkkuutta ja huolellisuutta, että minulla ei työkiireiden vuoksi ole aikaa.

Vai tarkoitatko pikemminkin että:

"...mutta asia vaatii sen verran tarkkuutta ja huolellisuutta, etten voi kirjoittaa siitä puutteellisen ymmärryskykyni ja vihreyteni takia."